8 Aralık 2008 Pazartesi

inadına iyi bayramlar!!!




nerde o eski bayramlar diye sızlanmaya başlamayacağım ama bu bayram hiç hevesim kalmadı kutlamak için kutlanmak için...
biraz anılarımı tazeledim ve
ben küçük yaramaz bir çoçuk iken bayramları dört gözle beklerdim. o heyecanı o sevinci dün gibi hatırlayabiliyorum. sabah en önce ben kalkardım elimi yüzümü yıkar dişlerimi fırçalar sonra da gürültü yapmaya başlardım herkes kalksın ve bayramlaşalım diye... çünkü o zamanlar bayram demek el öpmek demekti, bayram demek aile büyüklerini görmek demekti, bayram demek poşet poşet şeker toplamak demekti, bayram demek yan apartmanda oturan çocukluk aşkını görmek için bir bahane demekti, bayram demek para demekti ve bir sürü çıtı pıtı, ve yeterse birkaç tane kız kaçıran ...
kurbanımızı hep ben beslerdim ben severdim ona isim koyardım gezdirirdim... ve sonra babam hep keserdi onu tabi o zaman ne kadar anlayabilirsek. ve hemen yan komşuya geçerdik, arka taraftan bir ses bizi çağırırdı 'burada dana kesiliyor koşun' ve biz bir hızla ordan oraya koşardık ta ki yorulduğumuzu düşünen ebeveynlerimizin bağırışlarını duyana dek...
ikinci gün büyükleri ziyaret faslı başlardı ve asıl hasatı bugün yapardık :) zengin olduğumu sanardım çok zengin.
üçüncü gün en hareketli gün olurdu paraları silaha çevirirdik =) kız kaçıranlar çıtı pıtılar ismini hatırlayamadığım çok çeşitli patlayıcılar. her sokaktan bi ses gelirdi bom bom ... oraya koşardık... sistemi kurar fitili ateşler sonra vınnnnnn 5 4 3 2 1 paaaaat bom dan dun dırş :P
bu yıllar boyu böyle süremezdi biliyordum.
en son ramazan bayramı namı diğer şeker bayramı için 3 poşet her biri birbirinden farklı şeker almıştım. evdeydik ve kapı çalar ellerinde poşetler çocuklar gelir sanmıştık... ama yanılmıştık o eski bayramlardaydı... sadece 1 kere kapımız çaldı onda da 2 cocuk vardı. çok sevinmiştim adlarını sordum şaşırdılar, bende dolaptan kocaman nestle çikolata verdim şekerlerin yanında onlara...
içinizi daha fazla sıkmayacağım önce kraliçemin ve sonra hepinizin kurban bayramını kutluyorum
mutlu olmaya çalışın
sevdiklerinizle olun
ve küstüğünüz arkadaşlarınıza bir şans daha vermeyi bayram vesilesiyle bir kez daha düşünün çünkü hayat kurallara uymak için çok kısa...

6 yorum:

fakeflakegirl dedi ki...

animal instinct çok manidar olmuş:)
mutlu bayramlar...

Böcek dedi ki...

valla çocukken bile çok sadistmişim sanırım,gözlerimi fal taşı gibi açar kesilmelerini izlerdim bende sokak sokak:PpP

Unknown dedi ki...

valla çocukluğuma dair hatırladığım en eğlenceli şey, coca cola şişelerine kum doldururduk içine kızkaçıran koyardık, patladığında sis bombası misali 3 5 saniyelik bi toz bulutu oluşurdu, wuuuwww...
kral ve kraliçemize iyi bayramlar diliyorum, sevgiyle kalın efeem..

Amenhotep dedi ki...

@fakeflakegirl: aslında özel bi seçim değildi o an aklımdan geçendi .sizede mutlu bayramlar

@böcek:psikopatmısınız dieceğim ama ayıp olacak :P çocukken böyleydiniz şimdiki halinizle neler yaptığınızı tahmin bile edemiyorum :P

@serzeniş meraklısı: iyi fikir ama biraz geç kalmadınmı bunu bana söylemek için :) bi 5 10 yıl önce bu fikri söyleseydin deneyebilirdim. kral mabedinde kraliçe şehir dışında ama ikimizde iyiyiz iyi bayramlar

Sagır Kedi dedi ki...

Yazdıklarını okuyunca benim de anımalarım canlandı.bu seneki Ramazan ayı çok çabuk ve zevksiz geçmişti.Güzel bir Ramazan yaşamamıştık şimdi aynısı bayramlara da oldu.O eskiler yok artık..Büyüdüğümüzden değil yaşam standartlarımızdan..Zamlı bir memlekette yaşıyoruz:((Uzatmadan iyi bayramlar...

Unknown dedi ki...

çıtır pıtır derdik bizde, okurken kokusu geldi bir an burnuma çok severdim de :)